Dwujęzyczne Niepubliczne Przedszkole Warszawa Ursynów

Program

KILKA SŁÓW O METODZIE NAUCZANIA REGGIO EMILIA

Jest to jedna z metod edukacji stosowana na etapie wczesnego nauczania. Metoda „100 języków dziecka” polega na skupieniu się na każdym dziecku indywidualnie w odniesieniu do otaczającego go świata, czyli rodziny, innych dzieci, nauczycieli, środowiska, a także szerszej społeczności.

Wierzymy, że każde dziecko od urodzenia jest kompetentnym, pewnym siebie uczniem, pełnym naturalnej ciekawości świata. Patrzymy na każde dziecko jako indywidualną osobę, która potrzebuje być dokładnie wysłuchana. 

Komunikacja jest procesem, sposobem na odkrywanie, zadawanie pytań, używanie języka jako zabawy. Zabawa poprzez dźwięki, rytmy i rymy jest radością w procesie komunikacji. 

W TEORII:

  • Dziecko jest protagonistą, kompletnym uczniem, gotowym do nauki, do tworzenia wiedzy i poznawania świata.
  • Dziecko najlepiej się rozwija przez współpracę, edukacja powinna przebiegać w grupie dzieci z dorosłymi, pomaga to w rozwiązywaniu problemów, podejmowaniu decyzji czy wprowadzaniu innowacji.
  • Dziecko ma „sto języków”, czyli komunikuje się poprzez słowa, ruch, rysunek, konstrukcje, collage, muzykę na wiele różnych sposobów, aby wyrazić swoją wiedzę i przeżycia, natomiast wytwór powinien być doceniony przez uwagę dorosłego.
  • Przestrzeń powinna prowokować do myślenia i eksperymentowania, podtrzymywać zainteresowanie, umożliwiać socjalizację i kontakt z naturą i kulturą.
  • Nauczyciel jest obserwatorem i słuchaczem, po to, aby zapewnić temat zajęć zgodny z zainteresowaniami i motywacją dzieci, dostosować tok lekcji do wydarzeń bieżących, jest partnerem i pomocnikiem w rozwiązywaniu problemów.
  • Rodzic jest partnerem nauczyciela w nauczaniu.

W PRAKTYCE:

Kącik ekspresji artystycznych, gdzie dzieci mają dostęp do różnego rodzaju farb (wodnych i akrylowych, twardych i miękkich) oraz do przyborów malarskich (zarówno tych konwencjonalnych, jak różnej wielkości pędzle, a także bardziej nietypowych, jak patyki, małe grzebienie, patyczki do uszu, szczoteczki do zębów, pipety, waciki itp.).

Kącik do budowania klockami, które są bardzo ważnym elementem klasy zainspirowanej Reggio, dlatego też przysługuje im kącik, który bardzo często oferuje dużo miejsca i stanowi największy w całej klasie.

Kącik do czytania oferuje wypełniony poduszkami kącik do czytania i wyciszenia, gdzie dzieci zawsze mogą spędzać czas. Zachęcamy dzieci do przyniesienia ich ulubionych książek.

Kącik “domowy” oferuje możliwość przebrania oraz przeistoczenia w różnego rodzaju postacie i zawiera elementy prawdziwego domu takie, jak: garnki, kubki, talerzyki, sztućce oraz kuchenne przybory służące do gotowania.

Kącik do pisania i tworzenia, gdzie dzieci mają do swojej dyspozycji różnego rodzaju przybory do pisania, rysowania i tworzenia takie, jak: pisaki, kredki, ołówki, długopisy czy flamastry.

Kącik światła, gdzie dzieci mają możliwość zabawy z projektorem i wyświetlaczem na ścianie.

Uczta dla zmysłów w postaci podświetlanego stolika sensorycznego.

MOŻLIWOŚCI SĄ NIEOGRANICZONE!

×